• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Någon med erfarenhet av Zensum?

robbisen

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Oktober 2018
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Hej på er!

Är något här i forumet som har någon erfarenhet av låneförmedlaren Zensum?

Hittar inte mycket info här på forumet om just Zensum. Känns som att dom har en hel del banker anslutna som accepterar lite sämre förutsättningar med lite högre UC-risk, många FF mm. Någon med erfarenhet av dessa får gärna berätta processen, vilka banker som lämna bud samt vilka förutsättningar du hade.

Tacksam för svar.

https://zensum.se/
 
Senast redigerad av en moderator:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Blev nyligen uppringd av nån skojare från Zensum som ville "informera" om samlingslån och ställde massa frågor om mina lån, ekonomi, anställning, etc. och sen bakade in frågan "och det är ok att jag tar kreditupplysning" trots att jag informerat om att jag inte är intresserad av nåt och att jag sj kan ansöka om samlingslån om jag vill. "Ja jag förstår men vi tar inga lån åt dig detta är bara information" menar han.

Jag säger än en gång att jag inte vill att nån upplysning tas på mig eftersom jag har lågt UC och vill ha det så. Han frågar hur många ff jag har och jag säger 2 från förra året. "Ja men att man tar upplysning är ju inget farligt, det gör man bara för att kolla upp hur mkt man har lån", menar denna skojare. Jag blir arg och säger att jag har varit överbelånad och haft rekordhögt UC och vet vad jag pratar om och att jag inte gillar att han försöker lura mig; att det var så jag hamnade i onåd hos UC till o börje med för jag fattade inte hur det fungerade med kreditupplysningar. Men han fortsätter pladdra på om hur 1 ff inte spelar nån roll med tanke på att jag har så få ff i nuläget. Jag blir asförbannad och lägger slutligen på.

Är det verkligen lagligt för företag att ljuga folk rakt upp i ansiktet såhär? Han sa att samtalet spelas in, kanske man borde göra nåt av det...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 422
Mottagna reaktioner
13 485
Poäng
8 917
Jag hade mailat deras chefer om detta. Zensum har jag inte heller några positiva erfarenheter utav.
 
S

Sven

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Jag har inte tackat ja, bra nämnt en summa som jag skulle kunna behöva.... Men de förstör min UC. Zmarta är mycket bättre, och tolererar om man säger "nej".

Jag har också redan lågt UC, och ändå så tar de en prövning.... Zensum är skojare... Deras nummer börjar på 07347153....
Meddela deras chefer.
Svara inte!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp